- Editorial: COLUMNA
- Año de edición: 2025
- Materia: Novela policiaca y de misterio. Novela negra
- ISBN: 978-84-664-3280-1
- Páginas: 352
- Encuadernación: Cartoné
- Colección: < Genérica >
- Idioma: Catalán
21,50 €
Añadir a mi cestaConsigue 1,08 puntos TROA
21,50 €
Consigue 1,08 puntos TROA
Núria Pradas Andreu és barcelonina i llicenciada en Filologia Catalana per la Universitat de Barcelona. Professora de secundària. Es va iniciar en la literatura infantil i juvenil, gènere en què ha publicat una cinquantena llarga dobres. El Premi Carlemany, que li va ser atorgat lany 2012 per lobra Sota el mateix cel, li va obrir les portes de la narrativa per a adults. Altres novel·les seves són La noia de la biblioteca (2014), Somnis a mida (2015), traduïda a més de vuit llengües i amb més de 20.000 exemplars venuts a Alemanya, i Laroma del temps (2017). El 2020 va guanyar el Premi Ramon Llull amb la novel·la Tota una vida per recordar, traduïda a lalemany i al portuguès, entre altres.
La novel·la està ambientada en un petit poble dAnglaterra, Dartmouth, en els anys 40 després de la Segona Guerra Mundial. La protagonista Emma Marbury rep lherència de la seva tia Pen: una llibreria.
En el poble es comet un crim que està relacionat amb un altre que va ocórrer a principis del s.XX a Londres. Per tal de resoldrel demana ajuda a una famosa escriptora que té una casa a on passa temporades en una petita ciutat veïna, i, que no és altra que lAgatha Christie. A través de cartes li explica el que ha passat i, amb lescriptora intenten resoldre el cas.
Com en la majoria de les novel·les de la famosa escriptora el lector sinvolucra i pren part en la trama. Però com en la majoria delles no es fins en els últims capítols, un cop reunits tots els implicats, que es resol el crim.
La novel·la forma part del gènere crozy crime -novel·la negra i dintriga lleugera que es centra a resoldre el misteri a través de lenginy dels protagonistes i, en la que lambientació és molt important- en el que lautora satreveix per primera vegada per ladmiració que té vers lescriptora Agatha Christie i que transmet al lector. En el llibre la tracta com un personatge més, i amb molt afecte.
La història atrapa, lautora sap crear personatges que semblen reals, no són plans, tenen personalitat. En la trama no es dóna res per suposat, i aconsegueix que el lector simpliqui i tregui les seves conclusions.
També en la novel·la és parla dels llibres i de la importància de les llibreries. Agradarà al lector que li agradi la novel·la negra i passar bona una estona.
TROA
Añadir a mis favoritos
Compartir