- Editorial: QUADERNS CREMA
- Año de edición: 2014
- Materia: Otros géneros literarios
- ISBN: 978-84-7727-562-6
- Páginas: 80
- Encuadernación: Rústica
- Colección: Minima Minor
- Idioma: Catalán
Ahorras un 5,0%
10,00 €
9,50 €
Alerta disponibilidad onlineAhorras un 5,0%
10,00 €
9,50 €
Assaig que desenvolupa, en forma dialogada, una sèrie de reflexions sobre el valor de la creació artística en quant activitat capaç de transformar la realitat i convertir-la en expressió de bellesa per a gaudi de la resta dels humans.
El tema a debatre se centra al voltant del dilema de si l'artista en les seves diverses facetes, s'hauria de limitar a la mera reproducció del món que contempla a través dels sentits o bé oferir una versió imaginativa i per tant diferent del que s'ha percebut. Dos personatges, Vivian i Cyril, defensen punts de vista i opinions radicalment enfrontades. El primer, que evidentment encarna el pensament de l'autor, considera que l'artista només és autèntic quan domina als fets naturals i ofereix d'ells una visió personal que altera la veritat objectiva. L'argument conclou que tot artista, per a ser considerat com a tal, està obligat a mentir. Cecyl mostra la seva disconformitat i exposa la teoria contrària, que el seu oponent rebutja, anulla i ridiculitza amb el peculiar estil, subtil i irònic, que caracteritza l'obra literària i el pensament d'Oscar Wilde. En suport de les seves tesis Vivian, utilitza diversos sofismes que li permeten obtenir uns resultats confusos, encara que tanquen part de veritat. Segons aquest esquema, el geni de l'artista, sigui escultor, pintor, arquitecte, poeta o novellista, consisteix a oferir una versió el més allunyada possible de la realitat, sigui material o pertanyi a l'àmbit dels sentiments o relacions socials. En cas contrari, quan reprodueix els fets o imatges tal com són, és a dir, veritables, ni es produeix art ni existeix la bellesa. Atès que les teories exposades responen a un plantejament estètic i literari més que filosòfic o moral, els seus postulats recorden un joc dialèctic en què els interlocutors es limiten a una ostentació d'enginy dialèctic sense més transcendència. Les extravagants opinions del poeta, novellista i dramaturg irlandès Oscar Wilde (1854- 1900) el van convertir en una de les personalitats més cèlebres i discutides de l'època.
Añadir a mis favoritos
Compartir