- Editorial: CAL CARRÉ
- Año de edición: 2022
- Materia: Literatura epistolar
- ISBN: 978-84-123943-7-5
- Páginas: 217
- Encuadernación: Rústica
- Colección: < Genérica >
- Idioma: Catalán
Ahorras un 5,0%
14,90 €
14,16 €
Alerta disponibilidad onlineAhorras un 5,0%
14,90 €
14,16 €
«¡És una catalana nova! La dona catalana que amb una ploma a la mà, amb un esperit obert, va pel món i amb el cap ben alt diu la seva veritat i es guanya la vida.»
«¿Coneixeu Miquel Villà? Ja sé que la majoria dels lectors contestaran: no.» En paraules de Gabriel Ferrater, Miquel Villà és «un dels pintors catalans més autèntics». Va viure a París i a lArgentina, i va ser molt amic dIrene Polo. ¿Coneixeu Irene Polo? La majoria dels lectors contestaran: no.
Val la pena conèixer-la. Perquè era una reportera fascinant dels diaris més importants de la Segona República, perquè va ser una dona agosarada, moderna, reivindicativa, lesbiana i suïcida. El 1936 va viatjar a lAmèrica del Sud amb la companyia de Margarida Xirgu. Cap de les dues no en va tornar.
Les cartes de Polo a Villà són un testimoni inèdit i vivíssim de lexili. Els tres textos escrits per ella i els tres articles dedicats a la seva figura ens en fan entendre la grandesa. El postfaci és la clau de volta: ens explica laventura americana i ens aclareix els enigmes dels seus últims anys. ¿Qui era la Judith que Polo esmenta a les cartes?

Añadir a mis favoritos
Compartir